Tuesday, September 05, 2017

Children's Ramune Bottle Flip Challenge and Simple Japanese

Hello everybody,

Welcome back to Hamamatsu-Now. Hmmmm, Saya tengah fikir nak tukar nama blog ni sebab kita dah lama tak duduk di Hamamatsu dan nak aktifkan balik blog ni... Macamana neh?

Okay, posting kali ni berkenaan dengan RAMUNE. Mungkin ada lagi orang yang tak tahu apa dia Ramune ni. Ramune adalah perkataan bahasa Inggeris yang diJepunkan. Maksudnya dalam bahasa Inggeris ialah "Lemonade"... Hahahaha!!! Tapi Ramune lebih dikenali sebagai air soda dari Jepun... Jadi saya pun buat satu video berkenaan Ramune sebab botol dia lain dari air-air soda yang lain :)


Penutup botol Ramune ialah sebiji guli. Guli tu boleh jadi penutup botol otomatik agar air Ramune tak tumpah... Untuk tahu lebih lanjut berkenaan minuman Jepun bolehlah tengok video yang saya buat. Klik saja judul gambar di atas... 

Video ni ada menunjukkan cara-cara nak buka botol Ramune, cara terbaik untuk minum Ramune dan juga cara nak berseronok dengan botol Ramune... Tatacara menggunakan 2 perkataan Jepun iaitu "Oishii" dan "Kampai" juga ada saya masukkan dalam video tersebut.


Terima kasih wahai pembaca...
                -fara aziz-              

No comments: