Friday, March 20, 2009

Sunat... Berkhatan... Circumsition... Potong...

Semalam, Khamis, 19.3.2009... Faiq dan Izz Farish telah masuk jawi

Faiq

Izz Farish
Emir

Di Klinik Amal... Dimasukkan jawi oleh yang berbahagia Dr. Nazri...

Setiba di klinik mereka genki main slide ditemani oleh adik mereka Emir... Keadaan gembira menjadi tegang apabila Faiq dipanggil untuk masuk... Masuk jawi... Dia menjerit-jrit seperti dirasuk iblis tetapi berjaya ditenangkan dek ibunya dengan menyuruhnya membaca surah Al-Ikhlas... Bertempiaranlah lari syaitan dan iblis dari klinik itu...

Dewan bedah

Tengah dia berkhatan, tiba pula Tok Ayah, Tok Mak, Nabil, Aqil dan Takifah dari Kepong untuk memberi semangat...

Geng kepong...

Bila kedengaran cucu sulung mereka menjerit2 membaca ayat2 suci, tok mak tak bagi si angah sunat... Tapi angah berkeras nak sunat juga... Maka bersunatlah angah...

Tok Mak dan Takifah...
Angah bersunat...

Angah ni mengherankan sampai ke yang berbahagia dr. nazri sebab dia tak menjerit langsung... Bila sakit dia hanya pejam mata dan mengerutkan muka...

Ayong menunggu di bilik sebelah...

Selesai semuanya, mereka pulang dengan selamat... Alhamdulillah...

Berehat di rumah...

Sebelah petang tok umi dan tok wan dari bangi menjenguk... Tok wan tolong buka bungkusan berisi udang yang telah bersunat mereka... heheh...

Tok wan membuka udang...

tok wan dan tok umi...

Sekarang ayong dan angah tengah menunggu nak pulih dan menjadi lelaki sejati seperti saya :)

7 comments:

~ yus ~ said...

wahh dah masuk jawi. Angah tuh berapa umur dia? Aqil kalau sebut 'sunat' dah nangis bagai nak apa jer..huhu. Kami ingat setahun atau 2 tahun lagi baru nak sunatkan dia..

Izhal said...

ngah tu 4 tahun... dia mmg lasak dan tahan sakit serta berani... sunatkan je Aqil tu...

PINATBATE said...

Salam..
Tahniah ayong dan angah...selamat menjadi lelaki sejati..

simah said...

wah...mesti depa dua tu berbahagia kena pamper lepas sunat... bravo angah for being brave..and si along pun sama sebab masuk jawi...

eh..depa tak bagi ubat bius ka masa potong lebihan daging tu?

jazrul said...

macam orang nazak je

web design

Sastri said...

memang tough anak teruna izhal dua orang nih... tak nangis langsung ek... rilek je... tahniah... semoga membesar menjadi lelaki sejati seperti ayahnya... :)

Homequran.com said...

AOA;

Excellent post

www.homequran.com