Wednesday, April 19, 2006

Panggilan selepas taufan Hamamatsu...

Selepas taifu (taufan dalam bahasa Hamamatsu) baru2 ini, macam ada suatu suara memanggil2... "Izhal... Izhal... Izhaaaaaal... tak kan tak mau jengok saya, dah lama Izhal di sini, sekali pun tak pernah jenguk sayaaaa..." eheh... main-main saja...


langit selepas taufan...


hujung jalan sana ada taman tersorok...

basah...

bunga taufan...

selepas taufan suatu hari (hari tok ayah dan topk mak datang) saya saja pusing2 keliling kawasan sekolah untuk mengambil gambar. punyalah pusing sampai saya ke kawasan belakang sekolah... kebetulan terdengar bunyi air terjun... tak saya sangka tempat ni wujud dalam kawasan sekolah saya. tak pernah saya nak menjenguk ceruk2 belakang sana nun, tak ada kerja nak kesana... tapi dah takdir :)


dipukul angin taufan...

gambar bumbung selepas taufan...


disebalik tirai air...

jumpa satu taman buatan manusia jepun... lawaaaa...


taman bunian...

air...

pokok...

dah nak masuk 3 tahun duduk mengaji di Hamamatsu baru pertama kali terjumpa taman tersebut...


disiram oleh taufan...

dalam dunia ni banyak benda yang kita tak tahu walaupun benda2 tersebut terpacak bawah hidung kita... jangan segan bersembang, jangan segan bertanya, jangan segan merayap... rugi nanti...

-apa yang Tuan tahu?-

14 comments:

juwaidah said...

Yup.. If you don't ask, you won't get..

maklang said...

Pandai kemeremen ni ambik gambar lepas topan....Nak kena belajar nih....

Betul tu... malu bertanya sesat jalan...

azli said...

Lucky I'm not either :)
Hmmmm.. Merayap to saja kurang sikit... Too lazy.. :P

crimsonskye said...

I love the sky photo, it got exactly all my favourite shades of blue :) btw what's the name of the tree with all the kayu bersimpul2 tu?

Izhal said...

juwaidah,
ni nak tanya... hahaha... acah aje... betul tu...

maklang,
thank you maklang... senang je, point and shoot pakai handphone :)

azli,
i bet you only merayap for good shots right?

crimsonskye,
thanks, caught that picture with my mobile phone (MUPA)... the name of the tree i dont know, but i call it JEMBALANG BERSIMPUL... :)

Ella said...

izhal... cayalah... dah balik nti besides teaching n research... blh jadik photographer ler jgk nie heheheh...

ops... klu terlebih merayap pun payah nti ahaks...

Anonymous said...

selamber giler pggl taman bunian...kang kena bawak lari kang naya jer!!
-kay-

ilsa said...

taman bunian.. sabar je la..

ilsa said...

by the way -- handphone apa yg izhal pakai ek? mmg handphone yg sama je ke ada macam2 ;)

dr in the house said...

Taufan??

suhaimi said...

uhh..taufan kaa bro?? ada viewcam tak?? amik video lagi best nih..hehe :D

Izhal said...

ella,
ehehe... kembang sat nooo... thanks... tapi tu pakai handphone je tu... nak pakai kamera SLR canggih nak fokus pun tak reti sangat...

kay,
takkanlah bunian nak sorok saya sebab kecik macam tu je...

ilish & safurah,
handphone tulah yangsaya panggil MUPA. cap Toshiba... nak tangek sampel gambar2 dia pi lah kat http://izhals.fotopages.com/

dr. in the house,
haritu ada mini taufan kat sini... seperti taufan biasa, hujan2, kilat dan angin kuat... nothing too serious...

suhaimi,
tak ada viewcam, setakat video mode MUPA adala... heheh :)

thanks for cisiting Hamamatsu-Now!!!
-izhal-

Tuan Yazit said...

Tuan Izhal,

Ribut taufan datang menyerang,
Hamamatsu mendung teramat,
Orang Melayu merasa jarang,
Alhamdulillah Tuan Izhal selamat.

Pen merah pen biru,
Awan marah langit biru,
Duduk lama tidak ketemu,
Baru jumpa taman permata biru.

Tamannya cantik lagi terang,
Taman buatan bukan bunian,
Hukum alam datang menyerang,
Apa hikmah disebalik kejadian?

Kalau Tuan ke kota Hamamatsu,
Jangan lupa melihat bunga-bungaan,
Kalau Tuan berasa lesu,
Kepada siapa Tuan luahkan perasaan?

Bunga cantik disiram taufan,
Basikal tumbang dibahu jalan,
Melayu kita beradab sopan,
Segan bertanya sesat jalan.

Berhenti sekejap hendak bertanya,
Ke Hamamatsu bolehkah naik perahu,
Segan bersembang segan bertanya,
Apa pula yang Tuan tahu?

Pen merah Pen biru,
Basikal Tuan Izhal ke tu?

Izhal said...

masih panas sambal kerang,
sabar sebentar sebelum dimakan,
jika lesu datang menyerang,
Adinda Fara tolong urutkan ;)

10 tahun dari bangi,
kalau kesini dengan perahu,
fikiran hamba tak selalu wangi,
merepek sahaja hamba tahu...

budak2 suka buat hal,
bukan basikal izhal...