Sunday, January 08, 2006

We need Heroes to fight Villians...

Amerika ada ramai superhero. Superman, spiderman,batman, pop-eye dan ramai lagi. Superhero ni semuanya penting untuk lawan dengan supervillians. Kalau Batman tak lawan penguin habislah gotham city.

Jepun pun tak ketinggalan dengan hero-hero mereka sendiri. Biasakle orang-orang Jepun ni, lepas kena bom ngan USA, lagi depa sayang kat USA. USA ada hero, jepun pun mesti ada hero jugak... Oleh kerana jepun ni negara yang crime rate dia hampir sifar, maka tak adalah supervillian. Jadi superheros jepun semuanya lawan raksaksa sahaja. Ini adalah gambar-gambar hero jepun yang glamer.


Ultraman. Tak silap, dia ni boleh akan diseru oleh orang. Orang yang menyeru dia pulak bekerja di Jepun dalam pasukan MAT. Pasukan ni lawan raksaksa.

Entahle depa ni sapa nama. Tapi nampak hebat. Mesti geng2 Kesatria Baja Hitam kot...

Yang ni pon aku tak tau sapa, tapi suspected to be the friends of Semut Merah...

Kumpulan Dragon Ball-Z...

Hero kanak-kanak, Ampan-Man

Ni lawak jepun, Super Mario Borthers-san...

Malaysia ada ke hero-hero yang glamer? Yang paling glamer pun mungkin Kluang Man la kot... Tapi aku rasa Malaysia ni lagi glamer dengan supervillian... Yang terbaru, En. Ayah Pin. Dia ni kuasa bukan main tinggi sampai ada kerajaan langit. 'Secret lair' ayah pin (gambar sebelah) rupa macam tadika yang berbudget besar. Pengikut dia ramai dan dia ni memang hebat sebab Kerajaan Malaysia yang terkenal dengan sikap amanah dan cekap pun tak dapat tangkap dia sampai la ni. Heran betul... Jadi, mana hero kita yang nak boleh lawan ayah pin ni???

Superhero kita yang lama adalah Hang Tuah tapi nasib baik dia dah ghaib. Dia ni setia sangat dengan Sultan. Kalau dia ada sekarang ni, maybe dia berkhidmat bawah Sultan Perak atau Kedah pasal Sultan Melaka dah tak ada lama. Tapi sebab Hang Tuah ni setia sangat2 kat sultan, habislah Malaysia pasal sultan la ni semuanya tak boleh pakai... Sultan-sultan ni tak suruh punya dia pi tangkap ayah pin. Tapi sebab tu kot dia ghaib, pasal dia dah penat nak kerja bawah sultan2 yang corrupted...

Whats the moral of my story? Ntah... agaknya kita lagi maju dari USA dan Jepun sebab kita dah lama ada hero. Tapi hero kita dah ghaib dan supervillian kita pulak banyak yang muncul. Sebab supervillian dah berleluasa dan hero dah ghaib, banyak lagi benda2 baik akan turut ghaib atau bertukar menjadi jahat pada masa akan datang. Contohnya, hero-hero kita seperti Proton dan MAS akan bertukar menjadi supervillian... Dah boleh nampak apa transformasi depa la ni... Jadi, kita perlu sangat hero-hero untuk lawan villians kita ni, tapi masalahnya kita takde hero yang boleh pakai...


SUPER-M

Aku ingat anak-anak kita zaman sekarang ni perlu satu hero yang boleh dipakai. Jadi aku nak propose satu hero baru, Super-M. Dia ni ada quality2 yang baik macam Hang Tuah, tapi pandai macam Hang Jebat. Dia jugak kuat macam Superman dan kaya raya macam Batman. Oleh sebab ramai hero-hero adalah orang dewasa, aku rasa Super-M ni ada baiknya kita bagi dia watak kanak2...Huruf M tu membawa maksud... hmmm letaklah apa-apa yang nak letak. Contohnya, Melayu, Muslim, Merdeka, ..., MUDA, yeah M untuk MUDA!!!. Camana aku nak propose hero baru ni? Senang saja, aku mula dengan cerita-cerita hebat Super-M kepada anak aku... In short, groom your kids to becaome heores, not villians...

8 comments:

Anonymous said...

Besides "the energy of a body equals its mass times the speed of light squared", "At temperatures close to absolute zero, atoms and molecules lose thier separate identities and merge into a single super atom where the super atom is known as bose-einstien consodate." and "as the circle of light increases, so does the circumference of darkness around it.", Einstein once also said that imagination is much more important than knowledge. I agree with him. Without imagination, knowledge would not mean much of anything.

engko punya blog ni amat munasabah pada pendapat aku.

Anonymous said...

Auntie, auntie ni memang cukup sporting. kalau mak saya baca blog saya, sure dia cakap "hang ni tak kegha lein dok meghapuuuu ja. Tak menghapu, tak boleh ka?". hehehehehe.

Izhal said...

wow shahril, hebat ko punya quote einstein... aku sendiri tak paham tapi macam boleh buat tuleh paper la bahan hang ni...

Anonymous said...

tulih paper? setakat paper tabloid boleh le kot. heh heh heh.

Ahmad Javanese said...

hahahaha

betul betul

nice post :) super hero super villian
mmg bunyi merapu
tapi makes sense if u think about it

Asal tak Super-F terus?

Ahmad Javanese said...

bagus Ija. Ko dah buat Blog Bang Iz jadi cantik :)

sambil2 tu nak promo blog Farhanah :)

http://nadiah-farhanah.blogspot.com :)

Lawat2 la iye :)

Izhal said...

Super-F bahaya... F tu kang orang buat maksud lain susah la...

Casino Gambling said...

It has touched it! It has reached it!